A kampány célja
Na persze, nem szó szerint mindenki, fókuszban a már regisztrált Bubi felhasználók és a városi biciklizés lehetőségére nyitott budapesti emberek álltak. A kampány fő célja az volt, hogy megerősítsük ennek a közönségnek a fejében azt a gondolatot, hogy a MOL Bubi közbringarendszer esszenciális része a városi életnek, hiszen versenyképes alternatívája a közösségi és az autós közlekedésnek is. Másodlagos, üzleti célként pedig egyértelműen a Bubi felhasználók táborának gyarapítását, az új applikációt letöltők számának növelését és a használat még gyakoribbá tételét tűztük ki célul.
I. felvonás: awareness
A kampány első felében a láthatóság és a széles elérés volt a cél, ehhez olyan nagy elérésű oldalakon és nagy letöltésszámmal rendelkező mobil alkalmazásokban futtattunk fix, idő alapú megjelenéseket, mint az Index, a HVG, a Telex, és a 24.hu. Az utóbbival az app letöltések szempontjából affinis rétegeket tudtunk elérni, amivel csökkentettük a meddőszórás mértékét. Ezt kiegészítettük költséghatékony és célzott programmatic rendszerben futtatott hirdetésekkel, hogy lefedhessük a teljes célcsoportot. Közönségünk médiahasználati szokásait figyelembe véve a mobil megjelenések alapvetően nagyobb hangsúlyt kaptak a teljes kampány során.
II. felvonás: forgalomterelés
Már a kampány első szakaszától nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy minél több potenciális Bubi felhasználót tereljünk a landing oldalra annak érdekében, hogy elősegítsük a bevonódást és részletesen megismertessük célcsoportunkkal az új MOL Bubi funkcióit. Ehhez natív és display programmatic rendszereken futtattuk a hirdetéseinket, illetve Facebook, Instagram, és Google Kereső megjelenések segítségével tereltük a felhasználókat a weboldalra vagy az applikációba.
III. felvonás: konverzió
Ahogy tudatosítottuk az emberekben a megújult MOL Bubi előnyeit, a felhasználóbázis növelésén volt a sor. Ahhoz, hogy a konverziós útvonalon végig tudjuk kísérni az érdeklődőket és ösztönözni tudjuk őket a kipróbálásra, applikáció letöltésre optimalizált kampányokat és Google kereső kampányokat használtunk. Minden megoldás jelentős volumenű új regisztrálót hozott, utóbbihoz kiemelkedően nagy érdeklődés társult, hiszen itt 32%-os átkattintási arány született. A kampány eredményei egyébként minden tekintetben felülmúlták az előre tervezett hatékonysági mutatókat (KPI-okat), hiszen a megjelenések és a kattintások száma mellett a regisztrálók és használók számai is meghaladták a várt értékeket. És ezzel a MOL Bubi kampánynak még nincs vége, ősszel érkezik a folytatás – természetesen annak az eredményeiről is beszámolunk majd!