A kampány célja
2021 nyarát egy hatalmas, egész héten át tartó Az éhezők viadala maratonnal indította el az AMC. Ennek a filmünnepnek az online kommunikációját kellett megterveznünk, megfűszerezve pár egyedi megoldással. A kampány fő célja az volt, hogy minél több érdeklődőt csábítsunk a TV elé esténként, amikor a filmeket vetítik az AMC-n.
Koncepció
A legnagyobb kihívást a kampány tervezése során az jelentette, hogy a videós előzetesen kívül semmilyen anyag nem állt a csatorna rendelkezésére, ezért maximum a filmből kivágott jelenetfotókkal számolhattunk. A koncepciónk célja az volt, hogy a „kötelező” online felületek mellett a szűkös alapanyagból kiindulva olyan kreatív megoldásokat is használjunk, amivel a kampány kiemelkedhet a médiazajból.
Megvalósítás
Elsősorban programmatic és social media megjelenésekkel, valamint látványos, rich médiával készültünk a kampányra. A programmatic lábnál nem csak a Youtube adta lehetőségeket (pre-roll), hanem videós bannereket is használtunk, a közösségi médiás megjelenéseknél pedig a minél szélesebb platformhasználatra (Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest) Ezek mellett egy újszerű, 3D-s megoldással is készültünk, ami azonnal megragadja a célcsoportunk figyelmét.
Eredmények
Az előre meghatározott KPI-hoz képest 20%-kal teljesítettük túl az elvárt reklámmegjelenések számát. A programmatic csatornákon magas, 70 százalékot is meghaladó viewability-t értek el a hirdetéseink, valamint 60 ezernél is több kattintást realizált a kampány – ami az elérésre és videómegtekintésre optimalizált hirdetéseknél rendkívül jó kattintási eredményt jelent. Összességében egy sikeres, az online lehetőségek minden aspektusát kiaknázó, komplex médiakampányt hoztunk létre, aminek eredményeivel ügyfelünk is maximálisan elégedett volt.